”Lättsamt och trevligt” enligt recension på Adlibris

Idag, i början av juni, upptäckte jag att jag fick en ny recension på Adlibris i mars!

Rebecka Nilsson har gett Jakten på den perfekta puben 3 stjärnor och skrivit en lång och trevlig recension. Det tog mig en stund att komma på vem den där fd postmästarassistenten i Bath hon nämner var. Roligt att det är just den hon fastnade för. Detta, att se vad läsarna fastnat för, är en av de saker jag gillar med recensioner. Hittills har de flesta fastnat för olika saker – kul!

Nu känner jag att jag verkligen måste få tummen ur och läsa Rebeckas bok Och härligheten i evighet amen (Vi har bytt böcker med varandra). Det jag vet är att Lord Peter Wimsey är med även i hennes bok – det tycker jag låter som ett kvalitetstecken.

Lättsamt och trevligt!

Reseberättelser och självbiografier tillhör de genrer som jag sällan läser, av samma anledning som jag tycker att det är tråkigt att titta på andras semesterbilder -det var alltid roligare om man var med. På det viset är det nog också med ”Jakten på den perfekta puben” som bjuder på en svenskas resa mellan Walesiska pubar, vandringsstråk och vänskaper. Kristina Svensson skriver dock trivsamt, lättsamt och med en kaxigt ironisk glimt i ögat som jag uppskattar. I berättelsen om sin jakt på god öl och gott sällskap inflikar Svensson också mängder med charmigt, meningslöst vetande som för mig är den största behållningen. Jag glädjs av de små utläggningarna om fd postmästarassistenter i Bath eller romerska härförare. Även om det inte känns som om ”Jakten på den perfekta puben” är skriven för en läsare som jag, måste ändå en bok som dessutom nämner både Mr Darcy och Lord Peter Wimsey vara värd åtminstone en läsning! av Rebecka Nilsson, 2012-03-27

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.